szczupakz Rugi na herring shad Savage gear

Rugia dzień 5 – łowienie na czilu

Opublikowano 27 października 2014 przez Majki Pi

Trzydzieste urodziny obchodzi się tylko raz, a szczupaków powyżej 120cm nie łowi się codziennie. Pit nie mógł sobie wymarzyć lepszego prezentu na okrągły jubileusz. Takie okazje do świętowania nie zdarzają się zbyt często dlatego po ciężkiej nocy, 5 dnia na wodzie pojawiliśmy się dopiero po godzinie 17.

Silny wiatr uniemożliwiał nam kotwiczenie się na miejscówkach. Znowu jedyną opcją łowienia był dryf w połączeniu z wertikalem. Kierunek wiatru nie był najgorszy i umożliwiał nam dość długie przeloty wzdłuż 6 metrowego stoku. Duża prędkość dryfu oraz wysokie fale, pozwalały łowić na typowego leniucha. Przynęty mieliśmy spuszczone blisko dna, a wędki oparte o burtę łodzi. Za pracę przynęty była odpowiedzialna bujająca się łódka. Liczyłem na okonia powyżej 50cm, dlatego na zestawie zamontowałem real eala 15cm w kolorze LBS. Jako pierwszy na zestawie zameldował się szczupak 80cm.

Szczupak na Real eal od Savage gear

Parę minut później kolejnego pajka wyciągnął Pit

Szczupak z leniwego dryfu

Atmosfera na łódce się ożywiła i w spokoju mogliśmy oddać się konwersacjom na temat marzeń. Nie mogliśmy jednak snuć długich wywodów, gdyż co chwilę jakiś osiemdziesiątak przerywał nam rozmowy.

Kolejny duży szczupak na real eala 15cm

Miałem sporo niezaciętych brań i kilka spadów. Wszystkie te ryby wydawały mi się być dużymi okoniami. Pit postanowił zaciąć w końcu podskubujące pasiaki i zmienił przynętę na 10cm cannibala w kolorze glitter bug.  Pierwsze branie i siedzi.

okoń na cannibal shada od Savage Gear

Ładny okoń ale tylko 45cm. Nie po takie ryby tu przyjechaliśmy. Nie ma co tracić czasu na łowienie drobnicy. Duży jak ma przywalić to w dużą przynętę. Piotrek zakłada na agrafkę Herring Shada 16cm w kolorze olive pearl z nadzieją na branie pięćdziesiątaka. Tego dnia jednak szczupaki są szybsze i na zestawie melduje mu się młoda mama o długości 99cm 🙂

Duży szczupak na Herring Shada od Savage Gear

Prawie metrówka, ale jak to się mówi prawie robi wielką różnicę. Wierzę w słuszny wybór i przynętę, więc dalej łowię na 15cm real eala. Do zmiany gumy zmusza mnie czwarty już tego dnia szczupak 80+

Ten Real eal już nie złowi, więcej szczupaków

Nie mam dziś szczęścia do okoni, a szczupaki nieźle biorą, więc decyduję się na 19cm Herring Shada w kolorze blue back. Parę minut dryfu i bam, potężne uderzenie z pod samej łodzi.

Herring Shad również sprawdził się tego dnia

Rybą wygląda potężnie ale ma tylko 88cm. Słońce zaczyna zachodzić za horyzont, a wiatr zaczyna słabnąć. Kotwiczymy łódkę na sprawdzonej wcześniej miejscówce okoniowej, znów z nadzieją na przekroczenie magicznej bariery 50cm. Tym razem zakładam 15cm Real eala w kolorze golden karamel. Mam parę brań i jedną fajniejszą rybę.

Kolejna rybka na real eala

Znowu maluszek, niewiele ponad 40cm. Dzisiaj chyba nie jest dzień na dużego garba. Zmieniam, więc przynętę na mniejszą (9cm Berkley Flex Rib w kolorze Purple Chartreuse), żeby się pobawić z czterdziestakami. Łowię parę rybek i wracamy na kwaterę. Jutro płyniemy na sandacze, więc trzeba się porządnie wyspać.

Berkley Flex Rib 9cm Purple Chartreuse sprawdził się na okoniach

Na koniec, podsumowując ten dzień, taka mała anegdotka. Przed wyjazdem rozmawiałem z kolegą, który wrócił z 5 dniowej wyprawy do Szwecji. Stwierdził, że całkiem nieźle połowili jak na tą porę roku. Padły 3 ryby powyżej 80cm i jedna powyżej 90cm. Adekwatnie do tego myślę, że jak na dość ciężkie warunki i krótki dzień też chyba całkiem nieźle połowiliśmy 🙂